måndag 11 februari 2008

minimalistisk konst

nu är det dags igen! jag har hittat en helt fantastisk tavla! den nya mäklaren (edward & partners) på sveavägen 52 har en sån snygg tavla på väggen som jag gått och sneglat på från andra sidan gatan de senaste två veckorna. en stooor svart historia (120x120 cm) med fyra kvadratiska metallplattor på. idag gjorde jag slag i saken och gick in och frågade var de hade köpt den. tavlan (liksom resten av inredningen) kom tydligen från indori i sickla.


raskt ringde jag upp indori men de hade de inget mer ex av den modellen inne. dock gick det att beställa om man inte hade så bråttom; i april-maj tidigast kunde man få den leverarad. *bleh* men tydligen hade de liknande tavlor fast i mindre och mer lättplacerad storlek också, så nu har jag övertalat snälle maken att åka förbi sickla på väg hem från jobbet (läs: lååång omväg). kanske har dom till och med någon ännu snyggare variant? måste dock ändå hem och mäta våra väggar först innan jag vågar beställa, 120 cm är ju rätt stort ändå. men just därför så otroligt coolt.

tyvärr har jag ingen riktig bild på själva tavlan (min mediokra skiss gör den inte någon som helst rättvisa), men den som har vägarna förbi sveavägen kan ju passa på att slänga ett getöga in genom de enorma glasfönstren (den hänger precis in till vänster). och jo, det är en mäklare även om det ser ut som en inredningsbutik. ;)

ps. tog detta ngt suddiga på-språng-foto genom skyltfönstret på väg hem.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...