måndag 9 juni 2008

inte alltid som man tänkt sig

åkte till brunnsviken igår. tanken var att köpa liten såpnejlika samt rosa backnejlika (det hade jag kollat i sortimentlistan att dom skulle ha) samt en röd japansk lönn. någon som tror att det fanns nejlikor inne? nope. nada. nicht. så jag fick beställa. och sen blev jag så ebarmligt obeslutsam när det kom till att välja ut en lönn (det fanns för många olika sorter) att jag kom hem utan en sån också. istället fick carporten härbärgera 4 st silvermarton och ytterligare 5 st rysk marton (den här såg helt annorlunda ut än den jag nyligen köpte hos ella).


när jag såg den här sitta under ett bord, strategiskt placerad nära kassan, blev det kärlek vid första ögonkastet. jag vek mig omedelbums för trenden hos alla mina grannar och skaffade mig en trädgårdsgroda jag också. deras är dock alla av järn och min är i keramik och därtill lite glosögd. :) frågan är nu bara vad han ska heta? något pompöst och brittiskt kanske? eller är det kanske en ragnhild eller brunhilde? förslag emottagets tacksamt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...