söndag 1 juni 2008

nykomlingar

"har du sett dom orangea blommorna?" frågade maken härom dagen. "nä, vaddå?" sa jag och såg ut som ett levande frågetecken. sen pekade han på en hemlig plats bakom forschytian, precis nedanför altanen. och titta vad jag hittade! de lyser så knallorange att man nästan får vara färgblind för att lyckas missa dom...


någon sorts vallmo har jag slutit mig till att det måste vara. men mer än så vet jag inte...


sen dök det bara upp fler och fler oväntade gäster överallt i trädgården (jag måtte ha slarvat med inspektionerna på sistone). längst ner, precis där gräsmattan slutar och skogen tar vid, hittade jag till ett bestånd med liljekonvaljer som faktiskt fortfarande blommade! det var visserligen bara två stänglar kvar, men ändå.


och nedanför kaprifolsnåren bodde en hel massa taklökar om man tog sig tid att se efter ordentligt.


och till min stora glädje hade jag plötligt äran att härbärgera en ljusrosa akleja som flyttat in bredvid den sorgligt misskötta buxbomen. :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...