tisdag 17 juni 2008

tonårsligister

småskruttarna har helt klart vuxit upp till tonårsligister. när jag var bortrest i helgen hade dom plötsligt blivit modiga nog att flyga upp på övre plan på eget bevåg. och det utan att krascha in i glasrutorna en endaste gång. därtill passade dom på att massakrera ännu en orchidé när maken råkade vända ryggen till (läs: gå till jobbet). jag var allt annat än glad när jag kom hem och fick se min största planta sakna tre hela blad. *morr*

men man kan inte vara arg på dom små liven alltför länge. speciellt inte när dom är så här söta!


dom satt på glasräcket och tittade ut genom fönstret hela kvällen tills det var dags att sova och dom fällde in huvudena. maken och jag hade inte hjärta att störa dom så vi lät dom sova ute. inte helt smart drag kanske insäg vi, när vi väcktes nästa morgon klockan 05:55 av att dom började gå lös på närmaste orchidé. vi ska köpa en ampellilja åt dom att gnaga på istället men jag tvivlar på att det kommer att falla damerna i smaken. mattes blommor är nog oändligt mycket godare/roligare.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...