torsdag 31 juli 2008

extrajobb

om man tycker att man har för lite att göra i trädgården kan man alltid skaffa sig mer! har grävt fram ännu en ny rabatt under tonvis av ogräs och börjat återuppbygga stenmuren som en gång i tiden funnits där. något som visat sig vara mycket svårare än man kan tro! och jag anser mig ändå vara en fena på pussel.

men det blev rätt fint tillslut eller hur? i den här rabatten (till skillnad från dom andra tre jag rensat ur tidigare och som nu börjat växa igen på nytt för att jag inte kunnat besluta vad som ska planteras där) ska det växa rosenmalva och purpurklätt samt kanske lite rosenstav. purpurklätten står redan i carporten och väntar efter senaste besöket hos svärmor.


en ford kommer lastad från ella trädgård med 20 st rosenmalva, 2 stora rosenstav samt en fairy (för att fullborda rabatten på framsidan).


därtill införskaffades en praktisk "knäkudde", en ogräsrensare för uppfarten samt skärblad för att lufta gräsmattan (som just nu har ett något fläckvist utseende). tur att jag har semester veckan ut!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...