fredag 4 juli 2008

rundvandring

det var länge sen jag gav en uppdatering av läget i trädgården, så nu är det dags!

här ska det bli körsbärstomater! den ena plantan dog tyvärr (blåste sönder) men den här har överlevt och vuxit sig stark med massor av små minitomater bland bladen.


även chiliplantorna har börjat få frukter. mina är dock något mer skrynkliga och krokiga än de eu-anpassade man ser i mataffären.


den kaukasiska fetknoppen blommar i rosavita mattor uppe på berget...


liksom den gula fetknoppen.


blommmar gör även den berömda liljan som visade sig vara en orangeröd daglilja!


sen är det dags att presentera veckans nykomling: borstnejlika. jag har hittat en röd...


...och en rosa variant.


en annan nykomling är den här rosenbusken jag fick i födelsedagspresent. minns inte namnet just nu men den blommar med fyllda rosa blommor. underbart! måste bara hitta en bra plats attt sätta den på.


avslutar dagens inlägg med denna lilla sötnos som jag räddade från att drunka i en regnvattenfylld skål på altanen. stackars liten!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...