söndag 30 augusti 2009

sjyssta lökar!

idag var maken och jag en sväng på ulriksdals trädgård. tanken var att jag skulle köpa 21 stycken prickflox för att komplettera ett tidigare inköp. men tji fick jag, för trots att de haft hur många som helst när vi varit där för någon vecka sedan var alla numera helt slut. lade i alla fall en beställning och hoppas det går att få tag i...

istället blev det tre stycken stenkyndel med underbara små ljuslila blommor. hoppas kunna hitta fler av dessa också då det bara fanns tre.


och sen... ahem... råkade jag gå förbi lökhyllan. det blev visst "bara" 230 stycken. men det kommer att bli underbart i nya rabatten, både vår och höst!

30 st rosa höstkrokus 'zonatus'
20 st vita vårkrokus 'jeanne d'arc'
25 st ljuslila vårkrokus 'blue pearl'
20 st mörklila vårkrokus 'remembarance'
30 st rosa anemoner 'sylphide'
30 st lila anemoner 'mr fokker'
8 st ljusrosa dubbla tulpaner 'finola'
10 st ljusrosa dubbla tulpaner 'angelique'
15 st allium 'bulgaricum'
50 st allium 'ostrowskianum'

1 kommentar:

Anonym sa...

Ah, mina favoriter. Stenkyndel är underbar (helt härdig?), och så många höstkrokus! Och Jeanne D'Arc som jag gillar så! Jag har också beställt höst och snökrokus (vår), så nu har jag satt över 200 krokus-lökar. Ser fram emot krokusfoton!

M v h
Klöver Knekt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...