lördag 18 juni 2011

har ni fest eller?

när jag kom ner i trädgården i morse möttes jag av en krigsförklaring. någon eller några hade haft livlig fest där i natt. det var tuggat på mangolden...


...samt på rödbetsblasten. *morr*


som om inte det var nog, låg tre stackars försvarslösa rödbetor utslitna och massakrerade på marken.


därtill var det flera djupa hål (ca 10 cm) i morotslådan...


och rosenbusken hade blivit stympad på både blommor och knoppar. tur att jag hann ta ett vackert foto igår åtminstone.


så nu är det krig! stinkpinnar är utplacerade i kökslandet och kring rosenbusken. alunroten fick sig också en pinne, då jag plötsligt mindes att dom blev hårt slaktade förra året dom med... om inte det hjälper får jag investera i en sån där låda med ultraljud. för jag tänker inte bygga nåt fort knox av staket och hönsnät!


dessutom har sniglar eller skalbaggar låtit sig väl smaka av rädisorna, men det gör inte lika mycket. jag har ju så det blir över...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...