tisdag 27 november 2012

adventspyssel

idag har det julpysslats! trots att jag känner mig osedvanligt oinspirerad vad gäller julen och helst bara skulle vilja snabbspola fram till slutet av mars, var det riktigt roligt att pyssla igen. kanske det som fattas för att julstämningen skall infinna sig? har svårt att greppa att det faktiskt är första december på lördag.


den här gången valde jag en lite mer rustik känsla till adventsljusen, med säckväv, grovt snöre och zinksiffror. stjärnanisen från förra året fick hänga med igen, jag älskar doften och dom är så fina! blomsterlandet säljer skuggväv av jute i större stycken, men om man inte behöver så mycket finns en rejäl jutesäck att köpa på clas ohlson för en 50-lapp. den räcker till mycket pyssel! :)



passade samtidigt på att göra en liten julgrupp med vita hyacinter och mossa. glasskålen klädde jag med säckväv för att matcha ljusen. domherrarna fick pryda mossan tillsammans med lite glittriga stjärnor. nu hoppas jag bara att hyacinterna får tillräckligt med ljus på köksbordet för att inte se ut som basketspelare innan dom slår ut...


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...