måndag 28 januari 2013

mind tricks

det var verkligen inte meningen och det var absolut inte mitt fel! någon inne på panduro verkar ha gått kurs hos darth vader, för plötsligt hörde jag bara som en röst i huvudet som sa åt mig att jag måste gå in där och handla något. så trots att jag egentligen var långt bort i andra änden av köpcentrat vandrade mina ben iväg liksom av sig själva.

och jag försökte verkligen spjärna emot, men innan jag visste ordet av hade jag investerat mina pengar i ett gruppboende för fjärilar. och det är ju ändå ett behjärtansvärt ändamål, för man ska ju faktiskt hjälpa dom svaga och bostadslösa i samhället. så nu har jag plötsligt gått och blivit hyresvärd...

så glada alla trötta fjärilar kommer att bli när dom kan flytta in i sitt nymålade lilla fjärilshus! själva holken skall fyllas med grov bark och lite torrt gräs så att fjärilarna får det varmt och skönt när dom sover sin långa vintersömn (så antagligen dröjer det nog ända till hösten innan några spekulanter kommer och tittar).


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...