tisdag 25 juni 2013

så vackert att det gör ont

nere i pionrabatten har knopparna exploderat i ett fantastiskt rosafluffigt fyrverkeri dom senaste dagarna. sorten 'dinner plate' var en investering väl värd slantarna. den får helt enorma blommor som namnet ju avslöjar.


eftersom pioner blommar så kort tid och jag inte är så mycket nere i trädgården just nu, kände jag mig frustrerad över att missa allt det vackra. efter mycket övervägande tog jag fram sekatören och klippte mig en bukett att ta med upp till huset.



två dagar senare började pionerna i kruset på köksbordet att sjunga upp sig inför sista versen, så istället lät jag dom pryda en krans gjord av syrenblad. älskar det rosa, mjuka och fluffiga ihop med den gråa, hårda betongen.


trädgården bjuder inte bara på njutning för ögonen så här års. dom vilda smultronen var tillräckligt många för att räcka till en portion vaniljglass härom dagen. smultronschersminens doft anlände till altanen i små mjuka vindpustar och gjorde upplevelsen komplett.



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...