måndag 1 juli 2013

smakprov

äntligen har mina vita jordgubbar börjat närma sig skördetid! har provsmakat två av dom största gubbarna och dom var riktigt goda må jag säga. ser fram emot när resten är klara - då blir det glass med jordgubbar! det har faktiskt blivit en hel del bär trots allt, även fast en del av plantorna är ganska små än så länge (dom flesta är ju små skott från förra årets moderplantor).


och rabarbern har växt på sig rejält sen sist. en planta är dock märkbart mindre i växten än de andra tre, varför vet jag inte riktigt. ser verkligen fram emot nästa år då jag får skörda lite. och kanske blir det ännu ett fågelbad i betong fast av mina egna blad då?


smultronschersminen är helt ljuvlig just nu. så mycket blommor som doftar att man känner sig som en snurrig humla och bara sticker ner näsan i än den ena, än den andra blomman för att sniffa. önskar jag kunde spara doften i en burk och öppna då modet och solen sviker under den mörka, kalla vintern.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...