torsdag 29 augusti 2013

himlen runt hörnet

igår upptäckte jag två koloniområden som låg ganska nära där vi bor. det ena området var visserligen fint och frodigt, men hade höga nätstängsel runt alla lotterna (förmodligen för att skydda odlingarna mot rådjur och harar) så fotomöjligheterna där var rätt begränsade. 

det andra stället där emot var helt underbart. ett överdåd av svulstiga grönsaksodlingar, låga små trästaket och täppor med blommor (även om de flesta var överblommade så här års). under mitt besök där beslöt sig dock himlens gudar för att det var dags att vattna (trots att väderprognosen bestämt hävdat det motsatta i morse). så även om jag till en början trotsade nederbörden och tackade för att min kamera var hyfsat regntålig, fick jag till slut anse mig besegrad (det gick ju inte att byta objektiv) och slank iväg tillbaka till bilen som en dränkt katt med regnet droppade från näsa och ögonbryn. men hit ska jag verkligen åka tillbaka. tänk att jag har bott här i över sex år utan att veta vilken skatt som legat och slumrat bara ett stenkast bort! 












Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...