onsdag 27 november 2013

årets julkransar 2013

igår var det härligt kaotisk och kreativ kransverkstad här hemma. svärmor beställde som vanligt fyra kransar (varav två ska vara likadana). kransmaterial och dekorationer har jag införskaffat enligt nedan: 

blomsterlandet: kransstommar, kryptomeria och konstgjorda äpplen 
panduro: bjällror (zink + guld), sidenband samt stickat band i grått och vitt
ulriksdal: röda bär och tre olika sorters kottar




när jag ändå höll på gjorde jag även två kransar för eget bruk. en likadan som bilden ovan med kottar och bjällra (blev så förtjust i den själv) och en med kottar och äpplen, likadan som jag gjort till svärmor ett tidigare år. den första har jag hängt ovanför öppna spisen och den andra, med äpplen, ska nog få hänga i hallen. tyvärr är ju vår ytterdörr lite svår att hänga kransar på (då den är i glas och metall). drömmer därför om en vacker dubbeldörr i trä (så där som dom alltid har i amerikanska filmer) där man kan hänga två matchande kransar alltefter säsongernas växlingar...


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...