fredag 8 november 2013

till svärfar

svärfar har nyligen fyllt år. därtill är det ju fars dag på söndag. så i morgon vankas det välkommet besök (det var ett tag sen senast). idag har det därför varit storstädning och bakstuga här hemma. först ut var kokostoppar med citronsmak. första gången jag testar att göra kokostoppar över huvud taget, men det visade sig vara superenkelt!



så sen slängde jag snabbt ihop en andra batch, den här gången smaksatta med rom och doppade i mörk choklad.


sen blev det en omgång mandelkakor doppade i mörk choklad med apelsinsmak. hade några olycksfall under chokladfasen då kakorna är väldigt spröda, men det blev tillräckligt många bra för att det ska räcka att bjuda på i morgon åtminstone.


bakom kulisserna - det här är fulkakorna vi aldrig får se på tv (eller i bloggar). ringla choklad så där snitsigt visade sig vara svårare än det ser ut (men jag tror min choklad hade hunnit svalna lite för mycket vid det här laget).


som avslutning svängde jag ihop en kakmix från kungsörnen. den här med hela bitar av choklad är helt underbart god! men tårtan, den får maken faktiskt köpa i affären i morgon. :)


ps. alla recept kommer från www.arla.se

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...