lördag 1 mars 2014

hundtandsmönstrat

nu har jag precis stickat klart den lilla hundtröjan jag pratade om tidigare. den blev väldigt söt men tyvärr ser den ut att bli lite för stor för den tilltänkta yorkien. så jag får försöka hitta en annan hund i bekantskapskretsen som den kanske kan passa istället. mönstret fanns bara i en storlek så det var lite av en chansning. särskilt som jag inte hade en hund att mäta på under tiden jag stickade heller. men det var roligt att sticka på dom nya rosa stickorna och jag fick ju användning för både vanliga stickor, rundstickor och strumpstickor i det här mönstret. så nu har jag fått blodat sticktand igen efter ett längre uppehåll. frågan är nu mest vad jag ska hitta på att sticka härnäst. något utan flera olika färger tror jag bestämt, för det var så jobbigt med alla trådarna. är lite sugen på något med flätor för det har jag faktiskt aldrig testat förut...






Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...