fredag 21 mars 2014

nordiska trädgårdar 2014

igår besökte jag nordiska trädgårdar, men måste tyvärr säga att jag gick därifrån tämligen besviken. förra året kunde jag inte gå alls på grund av ett osedvanligt olägligt ryggskott, så jag hade verkligen sett fram emot besöket i år. nytt för i år var att mässan hölls i mars istället för som tidigare år i april. därtill hade man bytt utställningshall och den här kändes både mindre, mörkare och lägre i tak. saknade flera av utställarna från föregående år. helhetsintrycket var att det var på tok lite blommor att titta på. en stor andel av utställarna bjöd istället på utespa, keramik, yllekoftor, smycken och korv. :/ 

visst, det fanns så klart de sedvanliga fröpåsarna och rotknölarna att köpa. och mer än en mässbesökare lämnade byggnaden med kassar fulla av pelargoner och färska kryddörter i kruka. men jag kan ändå inte låta bli att känna mig lite snuvad på det som skulle blivit vårens höjdpunkt. känner inte att det var värt 160 kronor för inträde och garderobsavgift i slutänden. mässan får en stark tvåa i betyg.

underbart hjärta fyllt med rosor. tänk att ha obegränsad tillgång till blommor (eller massor med pengar att köpa för) och kunna göra så här underbara blomsterarrangemang! vilken dröm...


vacker rostig trädgårdsbänk från bossons som jag gärna skulle lägga vantarna på. någon prislapp stod dock inte att finna. men nästan så jag skulle tycka den vore vackrare i vitt (då skulle man också våga sitta i den utan att få rostfläckar på byxorna).


rolig liten gargoyle från samma ställe som bänken ovan.


precis som dessa fina ljuslyktor/marschallhållare. undrar bara hur stabila dom är om det råkar blåsa lite?


ett hav av tulpaner. alla blommor blir vackrare i överflöd. värt att komma ihåg när man planerar sina rabatter.


söt liten bukett med pioner och rosor. vore verkligen roligt att gå en blomsterbindarkurs eller två någon gång. tänker ofta på det men kommer aldrig till skott. :/


mässans största behållning - dom bedårande dvärgsilkeshönsen. omöjligt att inte falla pladask!


med hem i shoppingkassen: tre olika sekatörer i vacker lavendellila. matchar perfekt med gummistövlarna hemma i garderoben.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...