onsdag 16 april 2014

promenadväder

idag sken solen så underbart att jag bara var tvungen att ta med kameran ut på en promenad trots min tå som fortfarande gjorde ont (efter ännu ett misslyckat amputationsförsök, den här gången mot svärfars kökströskel). väl ute i vårvädret belönades jag med åsynen av en flock betande islandhästar. och genom en 200mm-lins blir inte ens jag allergisk!





inne i ladugården hade årets lammungar dykt upp. så vita och så söta - riktiga små lambi-kopior!




lite längre bortåt vägen fanns dessutom härliga pälsfällar att klappa. om man vågade.


här kommer en liten ledtråd till...


japp, visst är det highland-kossor jag pratar om. en av dom var riktigt kelsjuk och stod helt stilla och lät sig belåtet klias i nacken. det var en lite udda upplevelse, att krafsa en ko i nacken precis som en hund. och kanske lite läskig också för hornen är verkligen jättestora! tur att det var staket emellan.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...