lördag 14 juni 2014

girl power

idag har jag uppfyllt en 15 år gammal dröm! som en del vet har jag en grej för power tools. efter att under många år ha gått från en halvtaskig fogsvans via en elektrisk sticksåg har jag nu äntligen gått all in och uppgraderat till en rejält tilltagen kap- och geringssåg (som borde vara dimensionerad nog att klara av de flesta byggprojekt jag kan tänkas komma på i framtiden). därtill med ett stort och stabilt sågbord med utdragbara stöd för att hålla uppe långa plankor/lister (så man slipper be maken om hjälp att hålla). så hädan efter inget mer svärande över den kärvande fogsvansen och den rangliga arbetsbänken från k-rauta. 


den är stor där den står i garaget. jättestor. faktiskt större än jag föreställt mig. ett riktigt monster. maken tycker jag är skvatt galen. men han låter mig hållas (och hjälpte mig till och med att lyfta upp sågen på plats). men nu får altanmöblerna finna sig i att stå kvar ute i kylan under vintern. ett nytt projekt till trädgården är redan inplanerat den närmaste framtiden (håll utkik i bloggen), men det här ser jag mer som en långsiktig investering inför framtiden. när man kanske vill bygga pergola, plank, hönshus, altan, lägga nytt golv, byta lister etc. då blir det mycket såga av och det är samtidigt viktigt att det blir rakt, jämnt och vinkelrätt. i morgon bär det av till jula och k-rauta för att handla material. sen ska det bli såga av! :D

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...