onsdag 6 augusti 2014

slingerbult

mitt när vi höll på att städa fågelburen i morse fick maken syn på den här lilla krabaten som slingrade runt på altangolvet. som tur var hann jag få några bilder innan den försvann igen. jag släppte den med blicken för högst en sekund eller två för att kolla iso-inställningen och när jag tittade upp igen var den spårlöst borta. den måste ha lyckats ta sig in under mattan av backtimjan och smita iväg snabbare än kvickt, för trots att jag letade riktigt noga kunde jag inte få syn på den igen. men det var roligt att få se en snok utanför knuten. här hemma har vi annars bara sett en liten kopparorm och en annan oidentifierad större orm som snabbt försvann iväg i undervegetationen innan jag hann studera den närmare.




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...