onsdag 29 oktober 2014

i snigeltakt

idag gick det riktigt långsamt att komma någon vart på keramiken. kanske berodde det på att jag sovit dåligt och var rejält trött både i kroppen och i huvudet. stod länge och velade hit och det vad jag skulle göra med mina alster från gången innan. att beskicka och färdigställa tog hela lektionen (visserligen med avbrott för fika och två genomgångar) så jag hann inte dreja något nytt alls. det kändes väldigt snöpligt! men tyckte att det var bättre att i slutänden komma hem med genomtänkta alster än massor med halvklara trollknyten som man inte känner sig riktigt nöjd med.

en blomkruka på tassar blev det åtminstone och en liten honungsgömma. men till min förargelse glömde jag stansa in ordet "honung" på sidan som jag först hade planerat.


det blev också ytterligare en tekopp efter att jag gjort om örat, som först blev alldeles för grovt. koppen känns lite för låg för min smak, jag hade nog velat ha den en eller två centimeter högre, men i övrigt är jag ganska nöjd med själva formen. den sista skålen hade jag väldiga problem med att göra någonting av. jag visste inte vad den ville bli! den var lite för tråkig bara som den var och den passade inte som tekopp eller blomkruka heller. till sist fick den två små öron, precis som ett höganäskrus, och det passade den ju faktiskt helt perfekt! nu väntar jag bara otåligt på nästa onsdag så jag ska få dreja nya saker igen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...