torsdag 30 oktober 2014

tomt i skåpen

till helgen fyller svärfar 65 och vi ska hålla tårtkalas hemma hos oss. upptäckte dock att våra nyinköpta muggar i skåpet inte räcker till för att förpläga hela den inbjudna släkten med kaffe eller te ens om alla är nydiskade (muggarna alltså). så idag införskaffade jag några extra för säkerhets skull (man vill ju inte att folk ska behöva ta nummerlapp vid fikabordet). 

dom lila kopparna från lots living (likadana som dom som står i köksskåpet) fyndade jag för halva priset hos garden. *hurra* dom rosa muggarna hittade jag hos mio för 49:- och dom ingår i serien 'amarante' med handgjorda produkter från portugal. dock missade jag skylten som sa "tag 4 betala för 3", annars hade jag tagit två till.  nu ska det bara bakas bullar före söndag också, så är vi redo för gästerna. :)


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...