lördag 13 december 2014

lyxig inredning för två- och fyrbenta

när jag ändå var inne i stan idag passade jag på att ta en tur ner till stureplan och zara home-butiken där. tidigare har jag bara besökt en av deras home-butiker när jag var i paris och blev så glad att upptäcka att det öppnat en även i stockholm. köpte dessa fina servettringar i form av stigbyglar. tyvärr fanns det bara ett enda fyrpack kvar, annars hade jag köpt två. tycker dom var jättefina och man kan ju faktiskt använda dom även till annat. fint att ha som pynt ihop med annat hästrelaterat på ett sideboard eller liknande, men även att dekorera och piffa upp en väska, ett skärp eller någonting annat med om man vill.


när vi nu ändå är inne på häst-svängen igen råkade jag gå förbi furniturehouse bredvid nk också. där hade dom total utförsäljning med 50% på allt i butiken. där fanns mycket hästrelaterat både i form av snygga svartvita fotografier, brickor, brevställ, fotoramar, speglar och diverse lampor. till exempel den här bordslampan med fot i form av en stigbygel med läderrem/stigläder. jag skulle inte säga nej tack!


och dessa stolar fastnade jag rejält för! har sett dylika i flådiga möbelreportage och diverse bilder på nätet men inte vetat var dom går att köpa. modellen fanns både i svart och i brunt och båda var superfina. jag gillar verkligen detaljen med metallringen i ryggen. åh, om vi bara hade plats hemma, men dom passar inte alls i stil till vårt nuvarande matbord. *grrr*


andra saker jag spanade på när jag strosade/stressade? runt på stan var dessa fantastiskt lyxiga små hundsängar hos chicdog. jag kan riktigt se en bortskämd (men dock väluppfostrad!) liten pomeranian ligga och mysa på sammetskudden. för någon hjorthund är det ju tyvärr omöjligt att få plats med här. :) mer hundar blir det i bloggen imorgon. då skall svärmor och jag (och möjligen eventuellt maken om jag lyckas övertala honom) gå på hundmässan i älvsjö och titta på både hjort- och varghundar! :D



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...