tisdag 23 december 2014

resultatet från keramikkursen 2

äntligen blev det måndagkväll och det var dags att hämta ut mina drejade saker från keramiken! det övervägande temat den här gången blev vitt och guld. allt började med att jag hittade en silikonform med prinsesskronor... (och nej, sakerna är inte riktigt så sneda och skeva, det är vidvinkeln som ställer till det på bilderna)

the crown series:


halvdjup tallrik perfekt att servera laxpaté i till bortskämd raskatt


liten matchande vattenskål om man vill


och en mjölkkanna


the pearl series:


söt skål för bär eller godis


minivas perfekt för en vacker ros från trädgården


liten blomkruka på "tassar"


the glamour series:


en liten lyxvariant av "höganäskrus" 


en fin tekopp som kanske ska ges till en vän, kanske ska behållas.


the hydrangea series:
dessa blev dagens överraskning. färgen blev helt annorlunda efter glasering (den var syrenlilarosa innan). inte alls vad jag tänkt mig! nu funderar jag på om jag helt sonika skall måla över blomsterbården med en porslinsfärg i rätt nyans eller låta dom vara som dom är.


liten vas eller flaska att användas med eller utan kork.



liten matchande blomkruka.


still under construction: 


denna lilla burk ska eventuellt få en topp av guld på locket, men jag har inte riktigt bestämt mig ännu. känns lite tråkig som den är just nu.


ska göra en lös krona i guld i efterhand och limma fast på locket. den ska ingå i the crown series.


the odd one out:
en liten senapsburk till julbordet kanske?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...