tisdag 21 april 2015

resultatet från keramiken 3

det har dröjt med bilder från förra drejkursen då alla saker inte var färdigbrända i tid (ugnen gick sönder). här kommer i alla fall några bilder på vad jag lyckades knåpa ihop.

först ut är det lilla tårtfatet som tyvärr inte är helt plant utan säckar lite i kanterna. men för cupcakes passar det nog ändå.


min gratängform som jag var så nöjd med sprack tyvärr rejält vid bränningen. men kanske kan man ha den till penséer åtminstone? känns lite trist att bara kasta den.


en liten kanna med snirkligt handtag. tycker den blev jättesöt! ska bara fundera på om den ska få ett guldigt handtag eller inte.


en liten turkos variant blev det också. gillar verkligen de snirkliga handtagen. det ska nog bli mitt signum. :)


det blev ytterligare en liten höganäs-inspirerad bytta med dubbla handtag. den här gången i turkos. den ska få guldhandtag precis som den vita är det tänkt.


en bullig bytta som kanske passar för en liten bukett med vilda blommor?


min personliga favorit är det här fatet i en grönaktig matt glasyr. gillade den skarpt och tillsammans med guld blev det faktiskt urtjusigt! kommer absolut att användas till flera av sakerna jag håller på med just nu.


sista försöket att få till hortensian i en ljust blålila färg. som ni ser blev det rätt gråblått även den här gången, trots annan teknik. så nu ger jag upp.


mina ostbrickor med underlägg. den ena brickan sprack i bränningen och var ingen idé att glasera. den andra hann inte brännas i tid och kommer att glaseras på den här kursomgången istället. men de små underläggen blev rätt söta i isblått. dom tänkte jag man kunde ha till marmeladburkarna.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...