torsdag 2 april 2015

tunt och tjockt

jaha ja. dagens drejlektion slutade med två nya alster. det första skulle blivit ett tårtfat på fot, men jag tog i lite väl mycket och själva plattan blev i tunnaste laget (1 cm tjockt) för att orka bära upp sin vikt utan att säcka ihop vid bränning. eftersom jag ville ha en blomsterkant på sidan som stack ut någon millimeter runt om var det heller ingen lösning att bränna fatet upp och ner. så nu funderar jag på om det kanske ska bli ett platt fat/bricka istället och att blommorna får sitta uppepå runt om istället, bara för att kunna använda det till något. sen får jag dreja ett nytt tårtfat som är lite tjockare nästa gång.


till sist drejade jag den här bulliga vasen (som kanske ska få ett handtag och bli en kanna istället). tanken var ursprungligen att den skulle få en medaljongliknande dekor på framsidan, men jag vet inte om det riktigt passar, nu när den väl är klar. tyvärr blev den lite väl tjock i botten som vanligt. tänk att det ska vara så svårt! 


dessutom hade jag kanske lite väl bråttom när jag beskickade lockurnan och den runda vasen för jag glömde helt bort att tänka på eventuella utsmyckningar och dekorer. :/ 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...