måndag 24 augusti 2015

sommarens shoppingtips

härom veckan besökte vi åsby hem & trädgård i hallstahammar. den som har vägarna förbi (eller är beredd att köra en bit) rekommenderar jag varmt ett besök! vilket underbart ställe! förutom att ha en fantastiskt fin handelsträdgård med mängder med blommor, buskar, verktyg och trädgårdskonst, hade dom dessutom en stor avdelning med möbler och heminredning - allt helt i min smak! det finns dessutom att café där man kan vila sina trötta shoppingben.


jättefin häststaty jag skulle vilja ha i trädgården. älskar den snirkliga manen! gör att den känns som en riktig sagohäst. kanske är det faktiskt bäckahästen? så fort vi har flyttat ska den få följa med hem. hoppas bara den finns kvar då... *orolig*


och vad kallar man en sån här mysko mojäng? jo en armillarsfär! det är ett vetenskapligt astronomiskt instrument som användes fram till 1600-talet (innan den ersattes av teleskopet). en helt onödig pryl egentligen men ändå så helt underbar! åh vad jag vill ha! :D


med hem i kassen fick jag i alla fall den här fantastiskt fina bevattningsslangen. den fanns även i limegrönt eller rosa så det var ett svårt val. maken fick fälla den avgörande rösten då jag egentligen ville ha alla. ;)


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Tina!
Nu håller jag tummarna för dig så att det blir husköp av.
Karin E

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...