söndag 29 november 2015

årets kransverkstad

i år hade jag hjälp i kransverkstaden av manda som var på besök  här i helgen. eftersom alla mina tänger, ståltrådar, halmstommar och andra attiraljer låg väl nerpackade i lådor i det berömda förrådet, köpte vi färdigklädda stommar i år. vilket ju visade sig vara precis lika dyrt/billigt som att köpa material och klä sina egna. så med tanke på hur mycket barr och skräp det brukar bli kommer jag nog att göra likadant nästa år. det var väldigt smidigt att bara få ägna sig åt att pynta och göra det allra roligaste.


här är mandas alldeles egendesignade krans.


sen fick jag hjälp att göra kransar åt svärmor också. dessa två har manda också gjort (enligt svärmors önskemål) och hänger nu på ytterdörren...


...som ett matchande par. dom små fåglarna är gjorda av riktiga fjädrar.


den här kransen gjorde jag åt groventrén. blev sött med dom små svamparna ihop med tomten tycker jag!


den här gulliga kransen gjorde jag åt vår egen ytterdörr uppe på gästhuset. blev så förtjust i dom små domherrarna. jag hoppas dom tål vinterns busväder och går att återanvända även nästa år (eller att det går att köpa nya då).

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...