onsdag 18 november 2015

here i go again

jag har tillfälligt lagt ner tanken på ett nytt stickprojekt. istället bestämde jag mig för att sticka om den gråbruna luvkoftan som ju blev alldeles för liten i storleken, trots att jag alltid brukar ha S/M. som tur var fanns det några nystan kvar i rätt färgbad i garnaffären som jag kunde komplettera med. så jag repade upp hela koftan igen, fast den redan var monterad och klar (men hellre det än att den bara skulle ligga i en byrålåda och samla damm resonerade jag). nu har jag hunnit sticka klart bakstycket, den här gången i storlek L och dessutom med lite extra vidd nertill då jag tyckte att den blev för rak i modellen enligt originalmönstret. roligt som räcker längre, eller vad man nu ska säga... ;)


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...