lördag 16 juli 2016

fasansfullt fräck fripassagerare

när vi skulle ut på hundpromenad idag hittade maken ett märkligt flygfä som satt på hans ena sko.  med hopfällda vingar (och till synes brist på utstickande huvud) såg den mest ut som en avbruten liten pinne! djurvän som jag är försökte jag försiktigt flytta över den lilla varelsen till balkongräcket istället för att låta husse ta på sig skorna ifred. men väl uppe på mitt finger ville den bevingade varelsen inte flytta på sig igen utan satt envetet kvar med (vad som borde vara) huvudet nedåtvänt som en liten fladdermus. så det ville sig inte bättre än att han fick följa med på hela hundpromenaden på en timme si så där. så där gick jag, med fergus koppel i ena handen och den lille rackaren på andra handens pekfinger längs hela strandpromenaden!

väl hemma lyckades jag konsultera google och utröna att det rörde sig om en nattaktiv oxhuvudspinnare som nog hade tagit sig en tupplur i väntan på skymningen. mycket motvilligt lyckades jag till slut lämpa över honom på ett trappsteg istället så jag slapp sitta och äta middag med bara en hand också...






Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...