lördag 15 oktober 2016

systuga

igår gjorde matte slag i saken och skaffade en ny symaskin. något jag egentligen borde gjort för en sisådär 20 år sedan, då mammas gamla gjutgärnspjäs från 60-talet började med att trilskas och vägrade sy annat än raksöm. trots upprepad service kvarstod alltid problemet. dock har jag fram tills nu tyckt att jag inte haft något skriande behov av en ny symaskin, då jag på senare år i stort sett helt slutat sy sedan mina glansdagar som partyponny tagit slut. nu har dock behovet av en fungerande maskin aktualiserats på grund av fergus, då jag konstaterat att det är helt omöjligt att hitta passande hundtäcken till hjorthundar (vinthundar?). om längden är lagom är bredden ohemul, och om bredden stämmer räcker täcket knappt till midjan. således skall det nu bli systuga här hemma för att ekipera fergus inför regn, rusk och vintersäsongen. först ut är ett gult regntäcke med luva, enligt rukkas supersnygga modell. fergus hatar nämligen att bli blöt, så kanske kan det här göra kisspromenaderna i november något trevligare? fortsättning följer...


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...