torsdag 16 februari 2017

glitch in the matrix?

i morgon kommer det storfrämmande till stugan - hermes (fergus bror) med matte kommer äntligen och hälsar på! som vi har väntat! ända sedan i höstas faktiskt. men hur som helst tyckte jag det vore roligt att få duka lite extra festligt eftersom vi har de båda brödernas 1-årsdag att fira (lite i efterskott då det var den 4e januari), samt fergus kommande lillebror (som visserligen fortfarande är på tillväxt i magen, men ändå). därför kunde jag inte motstå att köpa dessa fina glastallrikar som jag hittade inne på ö&b för löjligt lågt pris. ett stort serveringsfat fick sällskap av 4 tallrikar och fyra assietter, samt två små skålar. kanske åker jag tillbaka snart igen och skaffar några till så vi har sex stycken av varje, samt två serveringsfat...


där hittade jag också ett trepack med små korgar (som jag tänkte ha till bröd och bullar). velade länge och väl vilken färg jag skulle ha, då jag drabbades av en plötslig belsutsångest framför hyllan. grå - eller lilarosa? grått är fint och passar till allt, men jag kände att lite färg skulle muntra upp efter den gråtrista vintern. så fick det bli.


sen hände något mycket märkligt. något som bäst kan beskrivas som ett fall av "missing time" (eller var det ett kvantsprång som inträffade?). för i ena ögonblicket stod jag i kassan på ö&b, och i nästa befann jag mig plötsligt inne på rusta istället där jag utan att blinka drog mitt plastkort för att betala 99 kronor för dessa underbart söta små rutiga gummistövlar! så det kan gå!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...