söndag 26 mars 2017

stockholms trädgårdsmässa 2017

årets trädgårdsmässa i kista var osedvanligt oinspirerande och trist. på en trädgårdsmässa förväntar åtminstone jag mig ett överdåd av fröer, plantor och lökar, trädgårdsredskap, arbetskläder och handskar, verktygsbälten och förkläden, fina gummistövlar, skottkärror, trädgårdsdekorationer, dammar med tillbehör, krukor och urnor, paviljonger, växthus, statyer, bänkar och sittgrupper, rosenbågar och spaljéer, hängmattor, betongformar, inspirerande böcker och tidningar etc. på mässan i kista fanns det alldeles för många montrar med, i mitt tycke, helt irrelevanta produkter såsom korv och salami, stinkande ostar, olika sorters oliver, godis och choklad, helt vanliga koftor och klänningar, smycken, grillar, badtunnor och spabad (som jag personligen tycker passar bättre på en villamässa).  det enda roliga på mässan var dessa fantastiska blomsterurnor samt två potatissorter jag gärna provar när jag har en trädgård igen.




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...