måndag 12 juni 2017

broderskap

"hallå alla läsare, fergus här. äntligen har det hänt! hermes matte har gått med på att låta brorsan få stanna över på en sleep-over hemma hos mig (vi har ju hundsängar så det räcker). så nu ska hermes faktiskt bo här i tre hela dagar. tänk så mycket bus vi ska hinna med! undrar om husse och matte verkligen är redo för det här..."


"släpp nu husse, det är faktiskt min tur att hålla i hermes!"


"men hörru, dra inte i kopplet så där!"


"det är bra att hermes delar min fascination för bryggor och båtliv. då kan jag lära honom allt jag kan."


"visst skulle vi vara ganska stiliga i var sin sjömanskrage? och bry er inte om kapten butterkaka där bakom. han är inte med oss."


"åh, nu vankas det lite extra mat också!"


"men alltså hermes, åt du upp all mat? vi skulle ju dela broderligt!"


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...